tumblr_muc4rsfw8Z1s0y7x6o1_1280Nezaobilazno i vezano za prethodnu temu jeste mogućnost činjenja ili djelovanja bilo na unutrašnjem ili spoljašnjem faktoru. Djelovanje je usko povezano sa Slobodom Izbora i Slobodnom Voljom, i obično se misli da mi kao ljudi imamo i Slobodu Djelovanja, tj. činjenja. Očigledno je iz dosadašnjih tekstova da je i ovo upitno, i da bi se moglo uzduž i popreko dotaknuti ove teme, i da je nikad do kraja ne obradimo, samo da spomenemo neke dijelove koji su očigledni, te da steknemo drugačiju perspektivu i mogućnost njene upotrebe u svakodnevnom životu. Do sada ste sigurno već shvatili da za mene nema razlike između materije i duha. Jer oboje su isprepleteni silama i masom zakona i jedno drugo nadopunjuju. Te Unutrašnja (što bi rekli neki, duhovna) stvarnost se oslikava na Spoljašnju (tj. materijalnu) stvarnost, kao i obrnuto. Primitivni oblici religija i spiritualnosti me ne interesuju, ali shvatam ako neko ima potrebu za njima, ja za to nemam vremena, i pišem onima koji stvarno hoće da shvate način djelovanja čovjeka i sila oko njega te da to iskoriste za svoj Unutrašnji i Spoljašnji razvoj. Koliko i za vas koji čitate, tako i za mene koji pišem, uvijek se otkrivaju neke nove “tajne” i njihovo sagledavanje kroz pisanje iz nekih drugih uglova dok pokušavam ono što znam izbaciti na papir. Tako da je korist obostrana. Mi moramo naučiti kako živjeti Sebi u Korist, a ne Sebi na Štetu[1]. I što to praktično znači. Rad na sebi je Živjeti Sebi u korist a ne Sebi na Štetu, od čega i naša okolina ima samo koristi, ne štete.
Kao i svi oko mene i ja sam bio ubjeđen da sam imao mogućnost činjenja ili delanja. Kada sam ušao u Rad[2] uvjerio sam se da nisam u pravu, kao što ni ostali ne mogu da čine. Ali smo se zato, kao i u ostalim stvarima, ubjedili da smo sposobni da činimo kao što mislimo da smo sposobni još masu drugih stvari.

Činjenje je proporcionalno sa našom Slobodom Izbora i mogućnošću odvajanja od reakcija koje imamo te odvajanjem od djelovanja mehaničkih (spoljašno-unutrašnjih) sila. Ako reagujemo to ne znači da činimo, već da samo reagujemo. Da bi mogli da činimo moramo biti u velikoj mjeri Kristalizovani. S tom Kristalizacijom odvojeni smo od djelovanja Unutrašnjih sila i reakcija i zadobijamo mogućnost da nešto učinimo. Bez toga, činjenje je nemoguće. Da bi dobili bilo kakvu mogućnost da činimo moramo se osloboditi svih ideja i ideala koje imamo i koje se temelje na lažnom ubjeđenju da znamo, možemo, hoćemo i smijemo. Najveći dio Rada se baš bazira na tome. Oslobađanju od lažnih ubjeđenja i znanja koja imamo. Naravno, ovo samo uslovno zovem znanjem, to nije znanje, to su samo informacije koje smo prisvojili i mislimo da znamo. Svake nove informacije koje dobijemo nadograđujemo na već postojeće tzv. znanje i samim tim sve nove informacije koje imamo već su u startu pogrešne. Kako da uz pomoć njih djelujemo?
Odgovor je prost, ako i imamo mogućnost djelovanja, kojim slučajem, to djelovanje će biti pogrešno, kao što je slučaj sa pogrešnom Kristalizacijom. No, oko činjenja ima masa stvari koje moramo prvo razumijeti, kako bi razumijeli činjenicu da mi nismo sposobni činiti.

Prva i osnovna stvar, mi moramo biti Kristalizovani. Kristalizacija Ja je preduslov za činjenje. Drugim riječima mi moramo BITI. Mnoge spiritualne knjige i učenja govore o tome BITI, ali se jako malo pojašnjava što to znači. Riječ BITI označava Čovjeka koji je stekao nezavistan “entitet” unutar sebe, tj. Čovjeka koji je Kristalizovao Ja Svijest, tj. kako bi neki rekli, zadobio je stalnu Ja Svijest koja je nezavisna od spoljašnjih i unutrašnjih mehaničkih sila. No, ovoj temi ću se vratiti malo kasnije, sa mnogo širim pojašnjenjima i objašnjenjima, što to znači i kako se radi na tome da zadobijemo Kristalizaciju. Ovo je dovoljna informacija koja nam može koristiti u ovom pojašnjenju Činjenja.

Da bi mogli da činimo, moramo biti velikim dijelom sposobni odvojiti se od spoljašnjih i unutrašnjih mehaničkih sila, tj. moramo imati nezavistan “entitet” ili Ja Svijest. To je osnovni uslov i svi ostali zavise od njega. No da bi do njega došli to znači biti u Radu nekoliko godina i dostići ispravnu Kristalizaciju Ja.
Da bi naš Rad krenuo moramo prvo shvatiti da sva učenja koja smo do sada učili nemaju ispravnu osnovu, tj. mi ih ne razumijemo. Samo smo ubjeđeni da imamo razumijevanje određenih učenja. No, koliko ljudi je sposobno da to shvati?
Vjerujte, jako malo. Da bi došli do ovog stadija, morate se razočarati u sva spiritualna učenja i sve religije, ali i dobiti Unutrašnji Impuls Psihičkog Bića. Tek tada će se oko vas ukazati tzv. skriveno znanje i informacije koje će vas dovesti u doticaj sa učenjem koje govori o Radu na Sebi.

Šta znači razumjeti? Razumijevanje nije prihvatanje informacija i njihovo vrćenje po glavi, i ubjeđenje da razumijemo nešto. Razumjevanje je direktno, svjesno, sagledavanje određene situacije, određenog mehanizma, određene informacije koje mi sami imamo, a ne ono što smo čuli od drugih ili negdje pročitali te nesvjesno prihvatili kao naše razumijevanje i znanje.Ono je sadejstvo Kristalizovane Svijesti, iskustva i Oslobođenog Viđenja.
Sada možete, ako ste odlučili da ove tekstove iskoristite, prisjetiti se koliko stvari razumijete?

U momentu kada se javi razumijevanje to sliči na ono “aha”, koje se iznenada pojavljuje. Razumijevanje je posljedica Uvida. A Uvid je posljedica Svjesnosti tj. Direktno sagledavanje iz Ja Svijesti. Uvid koriguje razumijevanje. Zato i kažemo za nekoga da je imao Uvid u Izvornu Prirodu, ili Uvid u neko znanje. Poslje tog Uvida javlja se Razumijevanje koje je korigovano samim Uvidom. Spoj Uvida i Razumjevanja daje Direktno Znanje.

Samo onda kada mi razumijemo i mi znamo možemo krenuti da činimo manje stvari, tj. da nas reakcija i mehaničke sile ne bacaju kako oni hoće. To činjenje u početku je prosto samo izabiranje smjera i ništa više. Npr. kao kada se krećete nekom cestom i dođete na raskržje, vi odabirete smijer kojim ćete dalje ići. Što vas dovodi na određeni cilj koji ste imali u vidu. Ono što zovu Sudbinom jeste samo izbor koji cilj ili Sudbinu hoćemo, ali doći do mogućnosti izbora je velika stvar i traži mnogo muke. Rekao sam, da bi dobili mogućnost Slobode Izbora potrebno je mnogo stvari. Prvo je potrebno BITI. A da bi Bili morate imati Razumijevanje, koje nastaje iz Uvida i njihov spoj daje vam Direktno Znanje.
Znači: Biti, Razumjeti i Znati.

Direktno Znanje, Razumijevanje i Uvid nam pokazuju da mi nismo sposobni činiti. I da je za činjenje potreban strahovit napor. Čak ni ljudi koji su proveli godine u Radu na Sebi nemaju moć činjenja. To je bukvalno Moć. Znati Činiti, jeste imati strahovitu Moć.
To troje nam daje uvid da nam sve sve dešava i da ne možemo ništa učiniti povodom toga ovakvi kakvi sada jesmo. Primjera radi: sjećate se primjera ljutnje? Kada reagujete na nekog ispred vas sa reakcijom ljutnje, to se dešava. To nije vaš izbor. Kao da je neko pritisnuo neko dugme na daljinskom upravljaču na što se unutar vas desila reakcija ljutnje. To je djelovanje Spoljašnje i reakcija Unutrašnje mehaničke sile. Vas niko nije ni pitao da li želite da se naljutite, već se ljutnja desila, bez vašeg izbora. Reakcija koju ste imali je baš ta reakcija i vi niste mogli da “učinite” bilo koju drugu sem te. To je odgovor na ono pitanje koje nas ponekad proganja: “Da li sam mogao drugačije reagovati?”
Da ste mogli drugačije reagovati, vjerujte mi, reagovali bi. No, vas nije niko pitao za reakciju. Reakcija se desila, bez vaše volje, bez vaše želje, bez vaše namjere. Ona je prosto tu. I nakon nekog vremena vi “dođete sebi” i sjetite se kako ste reagovali. Iz tog sjećanja dobijate dojam da ste imali izbor i da ste mogli drugačije reagovati. Ali ubrzo Um nalazi opravdanje zašto je tako reagovao, što u većini slučajeva znači optuživanje i prebacivanje odgovornosti na druge.
“Taj idiot je kriv za to što sam tako reagovao!”
Kao da vas je on natjerao da tako reagujete. Možda vam je zapretio uzimanjem života ako ne reagujete ljutito.

Da sumiram, niste mogli drugačije reagovati jer nemate slobodnu volju, niste svjesni, nemate slobodu izbora, nemate razumijevanje situacije i sebe, nemate uvid u sebe a ni u situacije i mehaničke sile, nemate direktno Znanje.
Sumorno i gadno, zar ne?
Početak je da priznate da ne znate, i da se lažete.


[1] Sebi u Korist – život koji je usmjeren KA Sebi i svom unutrašnje-spoljašnjem razvoju; Sebi na Štetu – življenje od kojeg imamo samo patnju, bol, strah i sve ono što nam šteti u našem življenju, tj. življenje OD Sebe.

[2] Rad – Rad na Sebi

Oglasi