U današnje vrijeme okruženi smo raznim Tradicijama i Učenjima koje vuku razna korjenja različitih, pa i pomješanih, Tradicija ali i Magijskih kultova, učenja i tradicija. S jedne strane to nije ništa novo, s druge strane sve Tradicije i Učenja su doživjela svoju prilagodbu i usmjerenja na neki drugačiji način, mnogo moderniji od prijašnjeg, sa nekim dijelovima koji su izbačeni ili sa nekim drugim dijelovima koji su ubačeni iz nekih drugih tradicija ili učenja.
S tim u vezi imamo prilike vidjeti da su mnoga Učenja izmješana i imaju različite uticaje koji mogu a i ne moraju imati veze sa Istinskim ili pogrešnim Djelovanjem.

Stara Tantrička nauka prije nekoliko hiljada godina bila je podjeljena na nekoliko zasebnih učenja ili, to mogu nazvati, Kultova koji su se dijelili na plemenska Tantrička učenja i Kultove. Između njih često puta dolazilo je do ratova, sukoba, pa čak i Metafizičkog sukoba različitosti primjene Učenja. Među tim Kultovima i Učenjima bilo je izmješano nekoliko različitih načina djelovanja ili da to kažem, različitih učenja, koja imaju različite temelje i ciljeve. Od čisto magijskih, pa do praksa koje su stvarno razvijale ono što su i govorile, tj. Izvornu Prirodu Čovjeka.
Sada ne želim da ulazim u detalje o kojima pričaju određene Tantričke Tradicije o Arijevskoj rasi, sukobima koji nastali, vezi Tantre i te rase i slično. O tome ćemo nekom drugom prilikom.

Savjetujem da ljudi pročitaju knjigu koju je izdala Ananda Marga o Shivi i njegovoj Tradiciji te razvoju Tantre koja se može nabaviti u Hrvatskoj u knjižarama. Vidjeću kasnije da ubacim ovdje neke dijelove iz te knjige pa ćete znati tačno o čemu se radi, te imati mnogo informacija o nastanku Tantričke Nauke, reorganizaciji koju je Shiva (čovjek – ne neka mistična forma kako se to predstavlja) napravio, načine na koje je objedinio Tantričko Učenje, šta ono sve sadrži i koji je Temelj Tantre kao Ezoteričnog Učenja.

Tadašnja Tantrička učenja imala su različite karakteristike, od crnomagijskih učenja, pa do učenja koja su bila usmjerena na pozitivnu stranu ili čak neku, mogao bih reći, neutralnu stranu. Shivinim pojavljivanjem i sistematizacijom Učenja, izdvojena je Tantrička Nauka koja je bila poznata u svijetu i koja danas ima određeno djelovanje kao Ezoterična Nauka, no daleko od mnogih dijelova Tantre koja se pojavljuje i djeluje, a povezana je sa pred-arijskom kulturom i Tantrom koja je bila rasparčana, nedovršena i više ličila na paganske religije o kojima imamo prilike čitati i često puta povezivana sa crnomagijskim djelovanjem, znali to ljudi ili ne.
Mnogoboštvo u Tantričkom Učenju vuče korjenje sa tadašnjim oblicima učenja koje je povezano sa plemenskom Tantrom i koja se duboko ukorijenila unutar Tantričkog Učenja i koja se može vidjeti u današnje vrijeme u ritualnim praksama raznim bogovima koji su, skoro pa uvijek, povezani sa nekim određenim dijelovima zemlje, planinama u kojima žive i slično. Svi ti bogovi i boginje su u stvari kreacije ljudi koji su pogrešno razumijeli samu Tradiciju i stvarali svoje projekcije te smišljali bogove i boginje različite namjene i različitih ciljeva. Isto to imamo prilike vidjeti i danas u raznim praksama na Istoku koje se predstavljaju tzv. “tradicijom” ili pokušavaju ljude ubjediti u svoju vezu sa različitim Tradicijama.
Unutar današnje Kosmologije Tantre stoga imamo mnoštvo tumačenja, bogove munje, groma i ko zna čega sve ne, pogrešnih tumačenja koja u stvari nemaju nikakve veze sa Ezoteričnim Tantričkim Učenjem iako se tako predstavljaju.
Ezoterična Tantrička Tradicija nema nikakve veze sa mnogoboštvom, ujedno ukoliko se koriste različita Imena tzv. “bogova” ona govori o različitim Aspektima Najviše Svijesti u odnosu na Djelovanja, ili drugim riječima o različitim Zakonima i Silama koje djeluju unutar Stvorenog Univerzuma. To je isto kao kada biste imali jednog Gospodara ili Gazdu nečeg i različite ljude koji rade za njega, i molili te ljude kako bi oni molili ljude koji poznaju Gazdu da vam da nešto ili omogući nešto umjesto da odete do Gazde i sami tražite. Upravo to je licemjersko dodvoravanje, ali i pogrešno razumijevanje Tantričke Nauke.
Mješanjem rasa i Arijevskim djelovanjem Arijevci su od Ne-arijevaca preuzeli mnoštvo praksi kao i obrnuto, te su sistematizovali određeno Duhovno Učenje koje danas poznajemo pod nazivom Tantrička Sadhana. Nakon te sistematizacije Tantričko Učenje zadobija preciznu upotrebu, način i cilj. Također kroz Učenje i njegovu sistematizaciju odrađena je i određena tadašnja socijalizacija, stvorena određena muzika sa jasnim ciljem i upotrebom, napravljeno i razvijeno pismo, socijalno djelovanje i usmjerenje, itd.

Tantrička Sadhana, praksa Samo-kontrole i stjecanje Duhovne Snage, donosi Učeniku Unutrašnju Dubinu i Snagu kroz moć same Sadhane te usmjerenje ka njegovoj Istiskoj Prirodi koja nije odvojena od Apsoluta ili Brahmana već njen neotuđivi dio.

Upravo izreka iz Kularnava Tantre kaže nešto slično ovom:

Uttamo Brahmasadbhávo
Madhyamá dhyána dháŕańá;
Japastúti syádhadhamá
Múrtipújá dhamádhamá.

Kulárńava Tantra

“Praksa Sjedinjenja sa Brahmanom je najbolja, meditacija i koncentracija je druga po snazi, mentalno ili usmeno recitovanje mantri i stihova kao i himne (molitve) obožavanja su loše, klanjanje idolima je najgore od najgore prakse.”

U današnje vrijeme, da se vratimo na temu teksta, primjetno je djelovanje različitih Učenja pod krinkom različitih Tradicija. Zbog pogrešne upotrebe ali i nepripremljenog čovječanstva mnoge Tradicije su nestale, neke od njih su zadržale neke oblike Istinskog Učenja, mnoge su se izgubile i izmješale druge Tradicije i učenja u svoja Učenja i taj miks danas se posmatra kao Tradicionalno Učenje, tj. tako se tumači.
Situacija u Tantričkim Učenjima i onima koja se tako predstavljaju, nije nimalo drugačija. Mogu reći da je mnogo gora od one kako izgleda. Različite prakse su se izmješale, stara vjerovanja i učenja se vraćaju na scenu, crnomagijska učenja bivaju proglašena ispravnim i Tradicionalnim, te se svi pozivaju na njih ili se proglašavaju sljedbenicima i majstorima starih tradicija. To je moguće upravo zbog toga što ljudi ne znaju Istinu o tradicijama, o nastancima Učenja koja se prenose s “koljena na koljeno” ili zato što oni koji i predstavljaju ta Učenja se skrivaju od javnosti, ili i oni bivaju pod različitim uticajima zbog kojih misle da moraju ostati u sjenci zbivanja na Spiritualnoj Sceni.
Upravo to daje moć mnogim učenjima koja pripadaju pogrešnim tradicijama, tradicijama mnogoboštva, plemenskim tradicijama, izmišljenim bogovima i boginjama i ritualno-tehničkoj praksi koja se oslanja na to (za sada to još nije bitno, ali ćemo i to obraditi vremenom na ovim stranicama). Zbog nemoći da provjerimo različita Učenja i njihove veze sa Tradicijom i trpanja u koš svega i svačega što se naziva Ezoterično, počev od tzv. astrologije pa do kojekakvih magijskih tehnika, učenja i slično, ljudi prihvataju sve što dođe bez provjere i obično zaglave u pogrešnim učenjima pod krinkom svijetlosti, ljubavi, energetskog rada, manifestacije različitih izmišljenih bogova i boginja a da ni ne znaju što se manifestuje niti zašto.
To nije opravdanje, jer to samo pokazuje koliko su ljudi nesvjesni i koliko njima upravljaju programi koji stoje u njihovom Umu i koji se povezuju za određenim Silama i Energijama koje djeluju u pozadini i kada se to desi, najčešće nema mogućnosti da se taj čovjek odupre, ili on sam to ne zna, ili pripisuje koječemu a najmanje onom s čim je u kontaktu jer ne zna podlogu toga učenja i slično. Obično naša Nesvjesnost i pogrešno vjerovanje u ispravnu odluku i lažno samo-povjerenje dovode nas u kontakt sa raznoraznim majstorima, učiteljima, školama koje ni malo ne izgledaju bijelo kako se predstavljaju.
Nedavno sam napisao na jednom profilu da se često puta dešava da Crna Učenja proglašavamo Bijelim i da Bijela Učenja proglašavamo Crnim. Da su Crna Učenja okićena ljubavlju, sve-sviješću, kićenjima razne vrste, a da istinska Učenja skoro o tome da ne pričaju, niti ih interesuju, razne Energije ili bogovi i boginje, već Sjedinjenost sa Najvišim.
Tantrička Praksa je jasna, precizna, oslanja se na jasne instrukcije, nije povezana sa kojekakvim bogovima, energijama i slično, već usmjerena na Sjedinjenje Sadhake sa njegovom Prirodom koja je izražena Najvišom Sviješću. Njihov život nije odvojen od njihove Prakse te je ispoljavaju svim svojim Bićem, ne strahujući za svoj život jer znaju da i da umru za Njega to je dobro iskorišten život i upravo zbog te jasnoće mnoga učenja koja se predstavljaju kao tradicije, tantrička učenja i slično, zaobilaze takve ljude u širokom luku.

Definicija Tantre je:
Taḿ jád́yát tárayet yastu sah tantrah parikiirttitah

“Tantra je ono što oslobađa čovjeka od robstva i statičnosti, tromosti.”

Druga definicija Tantre je u korjenu “tan” koji znači “ekspanzija-proširiti”. Tako da Praktični Proces (Sadhana) koji dovodi čovjeka do ekspanzije, proširenja i, samim tim, posljedičnog Oslobođenja naziva se Tantra. Tako da dolazimo do toga da su Tantra i Sadhana nerazdvojni.

Shánto viniito shuddhátmá
Shraddhávána dhárańákśamah;
Samarthashca kuliinashca
Prájiṋah saccarito yatih;
Evamádi guńaeryuktah
Shishyo bhavati nányathá.

Tantrasára

“Učenik mora biti Smartha (spreman da radi praksu koju je dobio od Majstora). On ili Ona moraju biti Prajina i Yati – tj. imati potrebno znanje i iskustvo, i moraju imati potpuno kontrolu nad Umom. Onaj ko je plemenite duše, ispravnog i plemenitog ponašanja, ima miran um, koji je skroman i pobožan, i ima oštru memoriju, um i upornost, koji ima svestranost i jasnoću i revnost u Praksi podizanja Kulakundalinii, koji je dobro informisan i samo-uzdržan (suzdržan) – idealan je za Učenika. Onaj koji ne posjeduje ove osobine ne bi trebao biti prihvaćen za Učenika.”

Ove dvije Izreke nam govore o tome što je Tantra i ko je u stvari spreman biti Učenik i ko može biti Učenik. Jasno je da svi mi imamo i druge kvalitete i mane koje ne spadaju u ovo što Tantričko Učenje kaže. Kao i svi oko nas. Ali samo ako u nama postoje ovakva usmjerenja, ako smo spremni da se damo (žrtvujemo) postignuću Oslobođenja, da to tako kažem, ako smo spremni da ulažemo napor a ne da ga glumimo, ako smo usmjereni na Unutrašnju Ekspanziju onda je Tantričko Učenje za nas.
Odbacivanje tzv. prečica, kojekakvih magijskih praksi koje nemaju jasnu liniju Učenja, koja su zamagljena i skrivena iza pompeznih rituala, riječi i slično, te usmjeravanjem ka Jasnoći, Cilju kojem smo krenuli, te onom što nam Učenje i Tantrička Nauka govori postižemo “nagradu”, tj. zadobijamo Oslobođenje. Kada dobijemo određeno usmerenje u Sadhani i kada shvatimo ono što je kroz tu Sadhanu bezriječivo rečeno, počinjemo poimati odakle i kamo vodi Tantra kao Učenje.
Počinjemo uviđati da Biti Tantrik ne znači ništa, i da je to samo određena klasifikacija koja definiše određeno Učenje, određeno sljeđenje Ideja, usmjerenja koje Učenje daje i koje pokušavamo da praktično odradimo. Odbacivanje mističnih fraza, mistifikacije i paunovskog sindroma, počinjemo da sve više i više usmjeravamo se na Unutrašnju Sadhanu koja je lišena spoljašnjosti, ritualnosti, trpanja svega i svačeg u nas i tim kreće naš Istinski Put ka Izvornosti, Najvišoj Svijesti čija smo mi iskra ispoljena u ovom svijetu i dimenziji.

Sarve ca pashavah santi talavad bhútale naráh;
Teśáḿ jin
̭ána prakásháya viirabhávah prakáshitah;
Viirabhávaḿ sadá prápya krameńa devatá bhavet.

Rudrayámala Tantra

“Pod svakodnevnim okolnostima svi liče na životinje (animal-like) u prvobitnom stadiju. Kako se budi Spiritualna Žeđ u čovjeku on biva Viira – Heroj – i kada se potpuno ustabili u Viirabhavi on postaje Devata (kao bog).”

Drugim riječima svi smo više nalik životinjama nego onom kako se nazivamo. Upravo kada krenemo na Unutrašnju Stazu u nama se budi određena Žeđ za Znanjem, za Sjedinjenjem sa Najvišim i ustrajanošću i Sadhanom u nama se budi ono što Tantra naziva Virom ili Herojem koji se odupire tzv. “nižoj” prirodi i u skladu sa Praksom budi se viša svrha i prepoznavanje da smo mi samo dio Najvišeg. Kada se kroz Praksu i Usmjerenje ustabilimo u stanju Viirabhave mi postajemo kao sam Najviši.
Ova zadnja riječ je pomalo čudna za mnoge. No, to je upravo ono što Tantrička Nauka govori. Mi smo samo ispoljenje Najviše Svijesti. Kvalitete koje imamo, a koje su pomenute gore u tekstu, služe da to pogrešno ne razumijemo i da se u nama ne pojavi sujeta, ponos, VIP status, umišljenost, superiornost, pogrešna usmjerenost, pogrešan cilj i motiv i slično. Biti “nalik Bogu” ne znači da smo mi sada nedodirljivi, da smo iznad ostalih i slično. To samo govori o našoj Unutrašnjoj Prirodi i onom što Izvorno jesmo. Otuda i naziv Viira za ljude na ovoj Stazi. Ali ćemo još razrađivati ovu temu na ovom blogu. Tako da nećete biti uskraćeni za informacije koje su vam potrebne.

I za kraj, da skratimo ovaj duži tekst.
Put ka Sebi nije lak i traži da žrtvujemo ono u što najviše vjerujemo, a to je da smo Ličnost koja ima određene karakteristike, osobine, namjenu, sliku o sebi. Sadhana koju dobijamo daje nam odgovor što mi Jesmo, daje nam Uvid u našu Prirodu i traži od nas da se damo toj Sadhani i onom što nam ona “govori”. Iako je Tantričko Učenje jasno i daje jasne smijernice, mi smo ti koji moramo da se usmjerimo u ostvarenje toga na ovoj razini. Što se od nas više traži to smo kristalizovaniji, jasnije Manifestujemo svoju Prirodu. Naša Priroda nije drugačija od Najviše Svijesti, zašto onda da gubimo vrijeme sa praksama koje nisu jasno definisane, koje su mnogobožačke, koje se mole raznim energijama koje su najčešće izmišljene i u skladu sa filmovima ili tripovima koje imamo? Zašto da gubimo vrijeme u raznim ritualima i molitvama kada to nije Direktan Put ka Izvornosti i našoj Prirodi? Zašto da se klanjamo raznim bogovima i boginjama kada je iza svega Najviša Svijest? Zašto da lutamo od jednog propovjednika do drugog koji su i sami zbunjeni ili kojima je cilj da nas zbune i ne vežemo se za ono što nas Oslobađa?
No, takva je naša ljudska priroda. Mi tražimo prečice, ne koristimo Kritičan Um, ne razmišljamo dovoljno, mislimo da smo pametni i da sve znamo, da smo sposobni procijeniti i da se uzdamo u oruđe koje nazivamo Umom a koje je nedovoljno Osviješteno i pogrešno upotrebljivano. Lutamo putevima koje ne poznajemo i o kojima ništa ne znamo a koji se igraju našim Umom i ludostima koje u njemu postoje: sujeti, superiornosti, posebnosti, ponosu, umišljenosti da smo neko i nešto umjesto da se usmjerimo na ono što nam je dato i uložimo sebe u To, ostvarujući svoju Izvornu Prirodu.
Tantra kaže da nemamo šta da zadobijemo jer to već i Jesmo. Ali smo uspavani, boravimo na lošem mjestu u sebi, ne poznajemo sebe i vjerujemo idejama i slikama koje imamo o tome što smo i ko smo. Kroz Sadhanu koja nam je data, prepoznajemo svoju Prirodu i u skladu sa njom Ispoljavamo se u ispoljenom svijetu.
Tantrička Sadhana se radi na malo drugačiji način od tzv. tantričke, yogičke i slično. Prvo ide Meditacija na Objektat koji je uvijek Brahman. Nakon toga idu tehnike Pranayame, i tek nakon toga ide fizički rad ili Hatha Yoga ili neki drugi oblik fizičkog rada. Kasnije ćemo više pričati o tome.
Samim tim poslje Sjedinjenja, podizanja Kundalinii Shaktii i Sjedinjenja sa Paramashivom, iako u ograničenom obliku, Sadhaka spušta “doživljeno” ili to iskustvo u Pranayamu i Dah, što dovodi do manifestacije Najvišeg u grublju formu ali još uvijek suptilnu. Nakon te prakse Sjedinjenje ili Svijest se spušta u fizičko ili najgrublju formu kroz određene prakse fizičkog rada ili Sadhane, tipa Hatha Yoge ili tome slično.
To je obrnuti proces od onog koji je najčešći u mnogim Tantričkim Učenjima, Yogičkim i nekim drugim Učenjima.
Ispoljiti Izvornu Prirodu u ovoj realnosti jedan je od ciljeva Tantričke Prakse, kao i djelovanje u skladu sa tim.

Ono što svaki Učenik treba da zna jeste da je Istinski Put uvijek ka njemu Samom, a on Sam je zgusnuti Oblik Najviše Svijesti u ovoj realnosti. Samim svojim životom, Sadhanom, predajom Najvišem on omogućuje drugima da stupe na put Unutrašnjeg Blaženstva, djeluje na Svijet u skladu sa Sobom i Prirodom i postaje istrument Najvišeg.
Biti dio Najvišeg to je Istinski Put i Manifestacija Svijesti i Energije koja je u skladu sa tim. Čuvajte Put i Sebe upravo na način da ste svakodnevno usmjereni na Najviše u vama i oko vas znajući da je sve ovo Njegova Manifestacija, ili Manifestacija Najviše Svijesti ili Brahmana.

Namaskar
AtmaSambhava

Oglasi